Nume complet traseu: Sinaia-Castelul Peles-Pelisor-Economat-Furnica-Cheile Pelesului-Poiana Stanii-Stanca cu Clopotei-Stanca Franz-Josef

Marcajul traseului:

Durata traseului:  2h si jumatate – 3h de la Gara din Sinaia

Varianta traseu: De la Sinaia la Poiana Stanii pe soseaua auto; marcaj banda albastra, 5 km.

Descrierea traseului:

Am plecat din Sinaia din zona parcului Dimitrie Ghica si am luat-o imediat la dreapta exista un marcaj alb pe care scrie Poiana Stanii.

Ziua a inceput excelent si o veverita ne-a intampinat din parcul Dimitrie Ghica:

Ajunsi in apropierea Monumentul Eroilor din Sinaia am luat-o pe poteca ce duce spre Manastirea Sinaia:

In continuare de la Manastirea Sinaia o luam la dreapta spre Castelul Peles (in stanga este drumul spre telegondola din Sinaia si desigur Cota 1400). Privelistea este deosebita deoarece din zona Castelului Peles se pot vedea si Muntii Piatra Arsa precum si Coltii lui Nica si Piciorul/Pintenul Pietrei arse.

Dupa Castelul Peles am vazut si Pelisorul:

Apoi din zona terasei cu tunuri indreptate spre Castelul Peles am luat-o la stanga spre locul Economat, am iesit in spatele grajdurilor pelesului si apoi am urcat spre Hotelul si Restaurantul Furnica in poza de mai jos:

De aici la dreapta se continua drumul auto spre Cota 1400 si bineinteles spre traseul Poiana Stanii. In prima poza de mai jos se vede piciorul pietrei arse, in cea de-a doua se vad Muntii piatra arsa , marea stanca Sf.Ana si piciorul pietrei arse undeva in dreapta:

Trecem apoi de Turnul din zona Furnica, ajungem la Cabana Schiori si trecem si pe langa Popasul Haiducilor:

Inainte de a ajunge si a continua drumul prin padure urmarind marcajul banda verticala albastra pentru Poiana Stanii ajungem la o rascruce la stanga banda verticala rosie care duce spre Cota 1400 si inainte ramane marcajul nostru spre Poiana Stanii banda albastra:

Pentru a ajunge la Poiana Stanii avem 2 variante dupa ce trecem de rascrucea de mai sus:

a) fie drumul care se continua pe poteca in padure

b) fie trecem si urmand drumul auto spre cota 1400 o luam undeva la dreapta pe drumul auto avem un marcaj evident.

Noi ne-am dus pe drumul din padure (varianta a) si ne-am intors pe drumul auto care duce la Poiana Stanii (varianta b) si de pe acest drum undeva la stanga se face si drumul catre Marea Stanca Sf.Ana (din pacate nu am reusit sa ajungem si acolo).

Intrand in padure se infatiseaza o mica cascada amenajata pentru curgerea Pelesului si ne plimbam in frumoasa zona a Cheilor Pelesului :

Am facut multe poze pe acest traseu frumos din padure ce duce spre Poiana Stanii:

Suntem in zona izvorasului si lasam in spate admirand stanca “Sageata si scutul“de pe traseul poiana Stanii.

Si iata-ne ajunsi in Poiana Stanii. Urcam pe Stanca cu Clopotei de unde putem admira Poiana Stanii, Jepii Mici, Valea Jepilor si Jepii Mari precum si Muntii Caraiman cu Crucea Caraiman , iar in dreapta in departare abia se zaresc Muntii Postavarul si Muntii Piatra Mare.

Din zona Poiana Stanii se poate ajunge si la Pestera lui Bogdan cam in 40-50 minute insa din pacate traseul este nemarcat si riscul de a te rataci este mare.

Am admirat privelistea din Poiana Stanii si de la Stanca cu Clopotei , apoi ne-am indreptat catre Stanca Franz Josef (de unde se poate vedea Valea Prahovei, Muntii Baiul Mare din Baiului precum si Muntii Piatra Mare si Muntii Postavarul ultimii 2 din zona Predeal) in zona aflandu-se si alte mici formatiuni stancoase:

Apoi am urcat pe stanca Franz-Josef unde am putut vedea cu ajutorul unui telescop:

Orasul Sinaia, Muntii Baiul Mare ce apartin de Muntii Baiului, precum si privelistea in partea stanga cu Muntii Piatra Mare:

Apoi ne-am relaxat in Poiana Stanii Regale si am admirat privelistea spre Muntii Baiul Mare:

Apoi am plecat pe drumul auto spre cota 1400 (banda verticala rosie) care se lasa in dreapta iar in stanga se coboara in Sinaia. Am facut cateva poze si pe parcursul acestui traseu:

This entry was posted in Muntii Bucegi -> Carpatii Meridionali. Bookmark the permalink.

5 Responses to Traseul din Sinaia spre Poiana Stanii, Stanca cu clopotei, Stanca Franz-Josef si retur (13.10.2010)

1. ARosca says:

Pentru a ajunge cu masina, in cel mai apropiat loc de stanca FJ., unde trebuie parcata masina? Exista un indicator?

• mihaispr says:

Salut,

Da banda verticala albastra. Cum mergi pe sosea de la Hotel Furnica mai sus o sa vezi ca se face la dreapta un drum. E un panou cu verde cu un urs si parcul bucegi. E un drum destul de varza de masina dar ajungi in poiana stanii asa si la stanca franz josef.

O zi frumoasa,
      Mihai

2. Annelise says:

Chiar cautam traseul acesta.Multumiri pentru postare .:)